09 juni, 2015

Kniveåsen til Sande Nord

I forbindelse med en lenger biltur faren min og jeg legger ut på om noen dager, så har vi vurdert om vi skulle kjøpe et bra dashboard kamera. Men så ble jeg tipset om at det kunne være like bra å bruke mobiltelefonen til dette. Derfor kjøpte jeg iBolt Mini Pro hos Lefdal i går for å prøve ut stativet og filme med min iPhone 6. Jeg har prøvd to Apper. Save Drives og iOn Road, men ingen av disse synes jeg tok opp noe bra og det var vanskelig å dele. Tips til bedre Apper mottas med stor takk. Jeg forsøkte til slutt å prøve ut bare vanlig videoinnspilling. Først så kuttet filmen etter kort tid, men opptak nummer to fungerte veldig bra og jeg skal forsøke å spille inn lengre turer nå før vi reiser. For å sy sammen klippene brukte jeg iMovie. Jeg kommer ikke til å beholde bakgrunnsmusikken som er i klippet her. Men jeg tror  iMovie kan fungere til å redigere har klippene. Så er spørsmålet. Med to i bilen, bør vi ha lyden slått helt av, eller er det greit med samtaler for å høre vei, motor og vind?


Ingen kommentarer: