29 januar, 2015

Langweekend til Houston

Januar nærmer seg slutten og jeg har bestemt meg for å legge ut på langtur igjen. Nærmere bestemt Houston, Texas. Det blir bare en langweekendtur fra fredag til mandag. I fjor leide jeg en Chevrolet Camaro SS, men i år så vil det ikke bli slike utskeielser. Det blir i stedet Taxi til sentrum for å delta på Passion Conference 2015. En av grunnene til en litt mer nøktern stil denne gangen er at jeg er bedre kjent og kan ta meg frem på andre måter, og dels at fra jeg var der i februar i fjor til januar i år, så har Dollarkursen steget fra 6.1 dollar til 7,8 dollar.


Jeg gleder meg til å legge ut på min 15. tur til USA. Og den femte på i underkant av ett år. 2 x Houston, 1x Los Angeles og 2 x New York er rekord. Jeg er veldig glad i å reise og det å skulle fly så langt er for meg bare positivt.



Turen starter fredag morgen 0615 med LH865 fra Oslo til Frankfurt. Derfra flyr jeg videre med LH440, den nye og enorme A380. Den er noe sånt som 49% større en det nest største flyet i verden. Nemlig Jumbojeten. Det blir en flott tur.



I Houston bor jeg på Hilton Americas rett ved Toyota Center hvor jeg skal være med 18 000 på 3 dagers event. Toyota Center har huset artister som Prince, Janet Jackson, Madonna, Red hot Chili Pepper, Muse, Rihanna, Miley Cyrus, Bruna Mars, Aerosmith, Guns N' roses, Coldplay, Katy Perry, Shakira, Britney Spears, Kanye West, Jay-Z, Justin Bieber, One Direction The Rolling Stones med flere. Det er et flott anlegg og jeg gleder meg til dette.


Hjem igjen så går turen via London med United 4 som er den moderne 787 også kjent som Dreamliner eller Kjosliner i Norge.


Her er et setekart av A380 fra www.seatguru.com. Sete 58K er plassen  min over Atlanterhavet :-) 1. etasje, nesten helt foran. Dette blir bra!


Ingen kommentarer: