23 februar, 2014

New Zealand dag 5-6

Denne helgen har sett mange spennende eventyr. Først var vi på en årlig Maori konferansae. Waharoa Annual Christian Conference. Mange hyggelige mennsker og en familie vi møtte det som heter McEwans. Winstone, pappaen der er et fantastisk menneske som jeg har vært heldig å møte tidligere.  Jeg har sansen for den polinesiske kulturen. Den har mange sider. En mann jeg møtte fortalte han tidligere ikke likte hvite. På armen hans var det tatoert inn "Black Power" og han fortalte meg at han tidligere var med i en gjen i new Plymuth, men at han ikke lenger ville være bundet av gjengen. Han reiste til Australia og fikk en opplevelse av at vi var alle like. Så nå likte han hvite kunne han fortelle meg. Det var jeg glad for!

Videre dro vi til Rotorua for en SkySwing og en Luging. Luging var som avanserte olabiler som gikk fort. skyswing var en stor huske som gjorde 0-150 km/t på 2 sekunder. For å luge matte man være 135 centimeter. Så da vet dere det Øystein og Heine. På New Zealand kan dere luge når dere er 135 centimeter.

I Rotorua er det også en spesell lukt av sulfur. Det er nær noen områder hvor det stiger damp og sulfur opp av bakken. Endel av vannet der koker og bobler.

Gondol:
 

 
Skyswing
 
Luging

 
Luging Liv

 
Fremmede Lugere

 
Liv Luger

 
Sulfur og boblende vann


 
 
Boblende vann

Ingen kommentarer: